مقالات کارتخوان

مشکل آنتن ندادن کارتخوان سیار

آنتن ندادن کارتخوان سیار

همانطور که می‌دانید، امروزه استفاده از کارتخوان‌های سیار به شدت رواج یافته است و برای کسب‌ و کارها یک وسیله ضروری محسوب می‌شود. اما در بعضی از موارد ممکن است افراد با مشکل آنتن ندادن کارتخوان سیار خود مواجه شوند و این مشکل دردسرهای زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند. عوامل متعددی در این مشکل دخیل هستند که باید تمامی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. به منظور آشنایی با خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا آنتن دستگاه کارتخوان سیار بالا نمی‌آید؟

همانطور که تا به الان متوجه شده‌اید، امروزه به دلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی و برای سرعت گرفتن پرداخت‌ها و امور بانکی از دستگاه پوز استفاده می‌شود. بنابراین افراد بسیاری برای کسب و کار خود از این دستگاه فوق‌العاده استفاده می‌کنند. اگر شما هم از این دستگاه استفاده کرده باشید، قطعا در بعضی از مواقع با مشکل عدم آنتن دهی آن مواجه شده‌اید. از مهم‌ترین دلایل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کم بودن شارژ باتری دستگاه؛ از مهم ترین دلایل مشکل آنتن ندادن کارتخوان سیار

اولین موضوعی که باعث می‌شود دستگاه کارتخوان سیار آنتن نداشته باشد، تمام شدن شارژ باتری دستگاه است. باتری تمامی دستگاه‌های پوز سیار باید هر چندوقت یکبار به طور کامل شارژ شود تا امکان استفاده مجدد از دستگاه وجود داشته باشد. برای برطرف کردن این مشکل، کافی است شارژ باتری دستگاه را به طور دقیق چک کنید و اطمینان حاصل نمایید شارژ آن زیر ۲۰ درصد نباشد. زیرا در این صورت عملکرد دستگاه متوقف شده و هیچگونه گردش مالی توسط آن انجام نمی‌گردد. اگر شارژ باتری دستگاه کارتخوان سیار به ۲۰ درصد رسید، سریعا آن را به شارژر متصل نمایید تا مجددا قادر به استفاده از آن باشید.

. بی کیفیت بودن دستگاه کارتخوان سیار

همان‌گونه که می‌دانید، امروزه مدل‌های متنوعی از دستگاه کارتخوان سیار در سطح بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. دقت داشته باشید اگر دستگاه کارتخوان خود را از نوع بی‌کیفیت تهیه کنید، قطعا با مشکلاتی همچون خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان مواجه خواهید شد. بعضی از دوستان به هنگام خرید کارتخوان تمایل دارند تا محصولات ارزان را اولویت خود قرار دهند که این موضوع به شدت نادرست است. زیرا محصولات ارزان از آنتن دهی مناسبی برخوردار نخواهند بود.

. خراب شدن سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان

از دیگر دلایلی که باعث می‌شوند دستگاه کارتخوان با عدم آنتن دهی مواجه شود، خراب شدن سوکت سیم کارت دستگاه است. در این صورت پایه‌های اتصال دهنده دستگاه شکسته یا خم می‌شوند که باید هرچه سریع‌تر به برطرف کردن مشکل آن‌ها پرداخت. البته توجه داشته باشید بعضی از اوقات سوکت سیم کارت سالم است و فرد سیم کارت را اشتباه داخل سوکت قرار داده؛ به همین‌خاطر توصیه می‌شود تا در صورت عدم آنتن دهی دستگاه، سیم کارت را بررسی کرده و از درست قرار دادن آن اطمینان حاصل کنید.در صورت خراب بودن سوکت سیم کارت جهت تعمیر دستگاه کارتخوان خود با کارشناسان ما در آیریک سرویس تماس بگیرید.

. خراب بودن سیم کارت موجود در دستگاه؛ از اصلی‌ترین دلایل خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود دستگاه به خوبی آنتن ندهد، خراب بودن سیم کارت موجود در کارتخوان سیار است. همه ما می‌دانیم اگر سیم کارت آسیب دیده باشد، به درستی کار نخواهد کرد و مشکلات متعددی را با خود به همراه خواهد آورد. باید دقت داشته باشید تنها در صورتی سیم کارت آنتن نمی‌دهد که سوخته یا از شبکه خارج شده باشد، برای بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌توانید سیم کارت دستگاه را درون تلفن همراه‌ خود قرار دهید و آنتن دهی آن را بسنجید. به همین‌خاطر توصیه می‌کنیم تا حتما این موضوع را حائز اهمیت قرار دهید و در صورت خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان حتما سیم کارت را به دفاتر خدماتی برده و مجددا آن را فعال کنید.

. نداشتن شارژ پولی در سیم کارت

اگر شارژ کافی در سیم کارت موجود در دستگاه پوز موجود نباشد، قطعا با اختلال در آنتن دهی مواجه خواهید شد. سیم کارت دستگاه کارتخوان سیار باید همواره ۲۰۰۰ تومان شارژ پولی داشته باشد تا بتواند به درستی آنتن دهی کند. این موضوع را بسیاری از افراد نادیده می‌گیرند و از آن بدون اهمیت گذر می‌کنند.

آیا خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان قابل برطرف شدن است؟

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند آیا مشکل آنتن ندادن کارتخوان‌های سیار قابل برطرف شدن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، اگر مشکل از کیفیت دستگاه کارتخوان نباشد می‌توانید در کمترین زمان ممکن این مسئله را برطرف کرده و مجددا کارتخوان خود را مورد استفاده‌تان قرار دهید.

آیا علاوه بر کارتخوان‌های سیار، کارتخوان‌های متصل به برق شهری دچار اختلال در آنتن دهی می‌شوند؟

دقت داشته باشید علاوه بر کارتخوان‌های سیار که قابل جابجا شدن هستند، کارتخوان‌های متصل به برق شهری نیز دچار اختلال در آنتن دهی می‌شوند. علاوه بر نکاتی که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، باید اتصال برق به دستگاه را در کارتخوان مورد بررسی‌تان قرار دهید. در بسیاری از مواقع ممکن است برق شهری قطع شده باشد و دستگاه کارتخوان شما قادر به انجام گردش مالی نباشد. در این صورت باید منتظر بمانید تا برق وصل شده یا از یک روش دیگر برای اتصال برق به کارتخوان خود استفاده نمایید.

سخن پایانی

همانطور که تا به الان متوجه شدید، خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین عوامل آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت توان مشکل آنتن ندادن دستگاه پوز را رفع نمایید. اگر به هر دلیلی قادر به برطرف کردن این مشکل نیستید، می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا آن‌ها با دانش و اطلاعات اولیه خود در کمترین زمان ممکن مشکل آنتن ندادن دستگاه کارتخوان شما را رفع نمایند.

چرا آنتن دستگاه کارتخوان سیار بالا نمی‌آید؟

از مهم‌ترین دلایل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کم بودن شارژ باتری دستگاه، بی کیفیت بودن دستگاه کارتخوان سیار،خراب شدن سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان،خراب بودن سیم کارت موجود در دستگاه و یا نداشتن شارژ پولی سیم کارت